IIE-forskare presenterade tre artiklar om medicinsk innovation och patent på Geoinno2020

Maureen McKelvey, Elena Mas Tur och Rögnvaldur Saemundsson från Institutet för innovation och entreprenörskap presenterade tre artiklar på konferensen Geoinnov 2020 i Stavanger, Norge.

De två artiklarna som McKelvey och Saemundsson skrivit behandlar medicinsk innovation. En av artiklarna handlar om den långsiktiga utvecklingen av samverkan mellan universitet och industri genom akademiskt engagemang i medicinteknik. Den andra handlar om innovationsstyrning kring experiment genom klinisk forskning, med Macchiarini-fallet som exempel. Mas Tur, som är Bromanstipendiat på IIE, presenterade en artikel om patent.

Geoinno2020 är en viktig konferens om ekonomi, teknik och innovation, satt i relation till ekonomisk geografi. Mer information om konferensen hittar du på geoinno2020.com

Rögnvaldur och Maureen, i Stavanger, Norge.

Hälsningar från Rögnvaldur och Maureen, i Stavanger, Norge.