Daniel Hemberg - ny doktorand

Institutet för innovation och entreprenörskap välkomnar Daniel Hemberg som i mitten av augusti påbörjade sin forskarutbildning vid institutet.

Daniel HembergDaniel kommer från Uddevalla där han vuxit upp i en företagarfamilj. Han utbildade sig till personalvetare i Uppsala och läste samtidigt till en kandidatexamen i företagsekonomi. När Daniel hade avslutat sina studier fick han möjligheten att driva familjens bageri i Uddevalla, vilket han gjorde tills han började studera på et 1-åriga mastersprogrammet Matix på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.

Efter Matix har Daniel varit ansvarig för ett HR-företag på Lindholmen och han har samtidigt drivit en egen verksamhet inriktad på psykometri och affärsdataanalysering.