Diplomering för mastersstudenter i innovation och entreprenörskap

Den 20 juni hölls en högtidlig examensceremoni i Konserthuset för 255 studenter som slutfört sina studier vid de tvååriga mastersprogrammen på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Från våra program Innovation and Industrial Management och Knowledge-based Entrepreneurship diplomerades 50 respektive 13 studenter.

Innovation and Industrial Management

Gruppbild IIM
Fotograf: Carina Gran

Knowledge-based Entrepreneurship

Gruppbild KBE
Fotograf: Carina Gran

The Richard C. Malmsten Award for best thesis, 2019

Varje år, i samband med ceremonin, delar Stiftelsen Richard C. Malmstens minne ut ett pris för bästa uppsats inom respektive program. Studenterna bakom uppsatserna får 10 000 kr var i stipendium. Inom programmet Innovation and Industrial Management var det Felix Ebert som hade den vinnande uppsatsen, med titeln ”The effects of defaults on the adoption of digital radical and incremental innovations”. Inom programmet Knowledge-based Entrepreneurship vann Daniel Gustafsson och Johanna Herstedt med uppsatsen ”The future of innovative partnerships – How can large global corporations and startups form successful collaborations?”.

Stort grattis till alla som diplomerats samt till vinnarna av Malmsten Award!