Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Arbetsmiljö

Att verka för en god arbetsmiljö är en gemensam uppgift för universitetets ledning, anställda och studerande. Ansvaret för arbetsmiljöfrågorna ligger hos arbetsgivaren. Vid institution/ avdelning är det prefekten/motsv. som har ansvaret för arbetsmiljön, och det systematiska arbetsmiljöarbetet ska ske i samverkan med personal, studenter och arbetsmiljöombud.

Anmäla arbetsskada/tillbud?

Arbetsskada eller tillbud gällande student/anställd skall omedelbart meddelas studierektor/prefekt och arbetsmiljöombud.

Studierektor/prefekt eller arbetsmiljöombud som har fått kännedom om inträffad arbetsskada är skyldig att omedelbart anmäla skadan till allmän försäkringskassa. Kontakt skall också upprätthållas med studentarbetsmiljöombudet.

Mer information om hur anmälan av arbetsskada går till

Arbetsmiljöombud på institutionen för ekonomi och samhälle

Per Hallén
031-786 14 65
per.hallen@gu.se 

Sidansvarig: Kajsa Folmeus Strandberg|Sidan uppdaterades: 2014-09-16
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?