Tidigare entreprenörskapsstudent Ebba Bergbom Wallin en av hållbarhetstalangerna 2020

Ebba Bergbom Wallin

Ebba Bergbom Wallin, alumn från entreprenörskapsprogrammet på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, är en av de 33 som väntas vara en viktig del för ett hållbart samhälle. Aktuell Hållbarhet har listat 2020 års 33 entreprenörer, kommunikatörer, ingenjörer, idealister, aktivister och jurister som alla driver på den hållbara utvecklingen. Alla är 33 år eller yngre.

Ebba Bergbom Wallin är Electromobility Business Manager på Volvo Lastvagnar och såhär skriver Aktuell Hållbarhet om henne och hennes insatser för en hållbar utveckling.

”Transportsektorn är en av de viktigaste branscher att ställa om i klimatvänlig och hållbar riktning och här har Ebba Bergbom Wallin en nyckelposition som driver el-revolutionen på Volvo Lastvagnar. Jobbet går bland annat ut på att hjälpa kunderna att utnyttja de möjligheter som redan i dag finns med helelektriska lastbilar. Ebba har haft stora framgångar med de första elektriska lastbilarna som visar att hon verkligen drivit utvecklingen framåt.”

Hållbarhetstalangerna 2020

Det är tio år kvar tills målen i Agenda 2030 ska vara nådda. Tillsammans med läsarna har Aktuell Hållbarhet listat spännande hållbarhetstalanger som sannolikt kommer att vara en viktig del av måluppfyllnaden. Här hittar du den kompletta listan: https://www.aktuellhallbarhet.se/alla-nyheter/karriar/hela-listan-hallbarhetstalangerna-2020/