Institutet för innovation och entreprenörskap i samarbete med Volvo AB under Vetenskapsfestivalen 2015

Logga VetenskapsfestivalenInnovation står alltmer i centrum i takt med att företag inser att den affärsmodell man använder sig av idag kanske inte har bärkraft in i framtiden. Nya trender, teknologier, produkter och servicefunktioner realiseras kontinuerligt vilket gör det essentiellt för alla organisation att reflektera över hur de skapar, levererar och tar till vara på sina värden.

Som en del av Vetenskapsfestivalen kommer Institutet för innovation och entreprenörskap vid Institutionen för Ekonomi och Samhälle att anordna en gemensam workshop med Volvo AB för att ge deltagare chansen att se hur företag kan skapa, leverera och skapa mervärde via nya, helt oanade, teknologier genom att applicera en innovationsprocess på sin affärsmodell. Workshopen har titeln Wearable Technologies as the future of transportation: moving into the future using business model innovation.

Organisatörer: Rick Middel, universitetslektor på Institutet för innovation och entreprenörskap, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, och Thomas Hordern, Business Innovation Leader, Volvo AB

Plats: Festivaltältet, Bältespännarparken, Göteborg

Datum och tid: 17 april, 13:00 - 15:00

Eventet kommer hållas på engelska.

För mer information gällande Vetenskapsfestivalen, besök gärna deras hemsida: vetenskapsfestivalen.se