Diplomering för våra mastersstudenter den 14 juni!

Den 14 juni hölls en högtidlig examensceremoni i Konserthuset för 287 studenter som slutfört sina studier vid de tvååriga masterprogrammen på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Från våra program Innovation and Industrial Management och Knowledge-based Entrepreneurship diplomerades 57 respektive 13 studenter.

Innovation and Industrial Management

Gruppbild IIM

Knowledge-based Entrepreneurship

Gruppbild KBE

The Richard C. Malmsten Award for best thesis, 2017

Varje år, i samband med ceremonin, delar Stiftelsen Richard C Malmstens minne ut ett pris för bästa uppsats inom respektive program. Studenterna bakom uppsatserna får 10 000 kr var i stipendium. Inom programmet Innovation and Industrial Management var det Anna Nyberg och Malin Åberg som hade den vinnande uppsatsen, med titeln "Crowdfunding Social Entrepreneurship The Influential Factors in Crowdfunding Success for Social Entrepreneurs". Inom programmet Knowledge-based Entrepreneurship vann Eike Lars Bausback med uppsatsen "From Research to Manufacturing Entrepreneurial Implications for a Scientist in a Research-Based Young Venture Moving Towards Serial Production – A Case Study".

Stort grattis till våra diplomander samt till vinnarna av Malmsten Award!