Boklansering: Sveriges entreprenöriella ekosystem

Bokomslag Sveriges entreprenöriella ekosystemHur stödjer vi bäst innovationsprocesser? Hur tränar vi företagare för att växa? Hur kan akademin och näringslivet samverka? Och hur bör framtidens universitet se ut? Det är några av de frågor som diskuteras i den nya antologin ”Sveriges entreprenöriella ekosystem – Företag, akademi, politik” som lanseras 15 juni i Stockholm.

I boken hörs 32 ledande röster från främst akademin, men även från näringsliv och myndigheter. Under seminariet kommer några av dem att presentera sina kapitel. Innehållet kommenteras av inbjudna politiker, och vi ser fram emot en givande diskussion. Redaktörer är Maureen McKelvey och Olof Zaring, Institutet för innovation och entreprenörskap, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, och boken har getts ut av ESBRI.

Välkommen med din anmälan!