Christer Lundh firades med vänbok och seminarium

Bild på Christer Lundh

Onsdagen den 3 maj anordnades ett festseminarium för professor Christer Lundh, som fyllde 65 år tidigare under våren. Då lanserades också en vänbok som består av forskningsartiklar skrivna av Christers vänner, kollegor och tidigare doktorander. Vänboken kommer i form av ett specialnummer i en peer-review tidskrift, Essays in Economic & Business History. Artiklarna finns fritt tillgängliga online via http://www.ebhsoc.org/journal/.

Under seminariet presenterade några av författarna sina kapitel för de drygt 40 gästerna som kommit för att fira Christer. De som presenterade bokkapitel var professorerna Maria Stanfors, Mats Olsson och Benny Carlson och post-doc Erik Bengtsson, alla från Lunds universitet, samt Dimitrios Theodoridis, doktorand från Göteborgs universitet. Professor Sakari Heikkinen från Helsingfors universitet deltog och presenterade en bakgrund till hans och Christers pågående projekt. Professor Yitchak Haberfeld från Tel-Aviv University, som inledde ett samarbete med Christer när han var i Göteborg inom Handelshögskolans Visiting Professors Programme (VPP), presenterade och deltog också under dagen.

Efter seminariet firades Christer i Malmstensvåningen!

Se bilder från firandet.

Se programmet här.